FAQs

General

Pentru cine e gândită aplicația Fairo?

Fairo e o aplicație financiară gândită să le facă freelancerilor viața mai ușoară. Din câteva click-uri, Fairo te ajută să rezolvi direct de pe telefon tot ce ține de facturare, evidența plății facturilor către clienți sau calcularea impozitelor - cu alte cuvinte, tot ce ține de administrarea financiară a firmei tale. Fie că activezi ca PFA, PFI sau SRL, ai nevoie doar de un telefon și de o conexiune de internet ca să te bucuri de toate beneficiile Fairo.

General

Cum mă înscriu în Fairo?

E super rapid și simplu: descarci aplicația din App Store sau Play Store și îți introduci adresa de mail. De aici încolo, trebuie doar să urmezi pașii descriși și să-ți știi CIF-ul/CUI-ul, pentru ca Fairo să te găsească ulterior în baza de date ANAF și să îți precompleteze datele automat. Din momentul înscrierii, vei putea să începi să folosești gratuit abonamentul GO și toate beneficiile pe care ți le oferă. Iar dacă vrei mai mult - nicio problemă: poți să-ți faci upgrade la abonamentul RUN direct din aplicație, apăsând pe butonul - ai ghicit - "Upgrade".

General

Ce fac dacă mi-am uitat codul de acces?

Pasul 1: Nu te stresezi.

Pasul2: Ți-l resetezi ușor, doar cu ajutorul aplicației și a adresei tale de e-mail. Se poate întâmpla oricui, noroc cu tehnologia.

Invoicing

Cum descarc aplicația?

Aplicația e disponibilă pentru toți utilizatorii de Android 5.0 sau iOS 11.0 sau versiunile mai noi, dar nu-ți face griji, în secunda în care intri în app store, ți se va afișa versiunea potrivită pentru telefonul tău.

Invoicing

Cum generez o factură?

Evident, tot din aplicație. Și promitem că o să-ți pară mai simplu ca oricând.

1. Intră în aplicație.

2. Introdu CIF-ul / CUI-ul clientul pentru care vrei să emiți factura, iar aplicația îi va completa automat restul datelor din baza publică ANAF.

3. Alege data scadentă a facturii și contul bancar în care vrei să încasezi plata.

4. Menționează articolele pentru care emiți factura.

5. Generează și trimite factura clientului direct prin WhatsApp sau e-mail.

6. Relaxează-te, asta a fost tot.

Invoicing

În ce monede pot să facturez?

Poți să facturezi în LEI, EUR și USD. Ca să fie totul în regulă și pentru clienții naționali, și pentru cei internaționali.

Invoicing

Pot să descarc o factură?

Bineînțeles! Poți să le descarci chiar și pe toate. Ai acces la versiunea PDF a oricărei facturi create prin Fairo.

Invoicing

Pot să văd un preview al facturii înainte să o trimit către client?

Sigur că da, e bine să verifici de două ori câte zerouri ai pus. Poți să vezi fără probleme factura înainte să i-o trimiți clientului sau să o descarci în format PDF pe telefonul tău. Iar dacă observi vreo greșeală, poți să ștergi factura din memoria aplicației tale și să emiți una nouă.

Invoicing

Ce tipuri de facturi include Fairo?

Pentru moment, se pot emite doar facturi fără TVA. În schimb, poți crea o factură pentru un alt freelancer, persoană fizică sau juridică. Putem să te ajutăm chiar și să creezi o factură pentru clienții tăi internaționali. Dar partea cea mai bună e că adăugăm mereu funcționalități noi, așa că sigur vom reveni cu vești bune la capitolul acesta.

Invoicing

Pot să facturez către clienți din străinătate?

Normal! Succesul tău profesional nu trebuie să aibă granițe. Cum îți spuneam mai sus, poți să facturezi și în EUR și USD, pe lângă LEI.

General

În ce limbă pot folosi aplicația?

Aplicația Fairo vine fie în română, fie în engleză. (Unii ar zice că și în Romgleză, la câți termeni tehnici folosim.)

Security

Ce standarde de securitate a informației folosește Fairo?

E drept că mai glumim din când în când, dar ne luăm super în serios când vine vorba de securitate. Fairo face parte din Raiffeissen Bank International Group, ceea ce înseamnă că standardele de securitate pe care le respectă sunt aceleași ca ale întregului grup.

Pe lângă normele menționate mai sus, respectăm și Legea privind protecția datelor cu caracter personal aplicabilă în România.

Security

Sigur e sigură aplicația Fairo?

Sigur că da! Dar nu ne crede pe cuvânt, hai să-ți explicăm. Ca să-ți protejăm profilul, folosim autentificarea în doi pași.

În primul rând, înregistrarea în siguranță în aplicație presupune folosirea unui e-mail personal și a unui cod de acces. Adresa de e-mail îți va fi cerută în prima etapă și va fi validată cu ajutorul tău.  

Apoi, după ce ți-ai contectat contul la telefonul pe care-l folosești, următorul lucru de făcut e să îți alegi un cod de acces, pe care-l vei introduce de fiecare dată când vei folosi aplicația. Poți să-l schimbi ulterior în aplicație, dacă vrei, dar e important să-l ții minte și să nu-l spui nimănui!

FairoSync

Cum funcționează FairoSync?

FairoSync e o funcționalitate smart, bazată pe o tehnologie de asociere factură-plată, care te ajută să ții pasul automat cu facturile încasate, neîncasate sau restante. Trebuie doar să-ți conectezi conturile bancare prin aplicație și FairoSync te notifică automat când una dintre facturile emise de tine prin aplicație e plătită de către client. În plus, ai vizibilitate financiară totală asupra tuturor tranzacțiilor din toate conturile bancare conectate.

Funcționalitatea e 100% sigură și doar cu titlu "view-only", ceea ce înseamnă că aplicația nu poate face nicio tranzacție în numele tău (și, apropo, nici tu nu poți prin intermediul ei).

Dacă nu ai testat-o încă, fă-ți upgrade la abonamentul RUN direct din aplicație și bucură-te de toate beneficiile FairoSync.

FairoSync

De ce ar trebui să-mi conectez conturile bancare la Fairo?

Pur și simplu pentru că e mai logic și mai ușor să ai toate activitățile legate de afacerea ta într-un singur loc. Cu FairoSync, e mai simplu să ții pasul cu încasările pe firmă și afli instant care dintre facturile tale au fost plătite și care au devenit restante.

Vei primi o notificare în momentul în care oricare dintre clienții tăi îți plătesc o factură emisă prin aplicația Fairo, ca să știi când să scoți șampania. Sau în momentul în care una dintre facturi devine restantă, ca să te apuci să scrii seria de "kind reminders".

În plus, în curând, vei putea să generezi automat declarații fiscale și să gestionezi mai ușor bugetul firmei tale cu noile funcționalități pe care le pregătim deja.

FairoSync

E sigur să-mi conectez contul la Fairo?

Siguranța e principala noastră prioritate, așa că lucrăm doar cu parteneri de încredere. Accesul read-only al aplicației Fairo este garantat de:

– Standardele de securitate ale Raiffeisen Bank International Group
SaltEdge, alegerea nr. 1 a mii de bănci din întreaga lume
FinoRun, filiala din UE a SaltEdge, care ajută la îndeplinirea cerințelor de securitate europene.

Și fii fără griji, accesul e 100% sigur și strict "view only", ceea ce înseamnă că nimeni nu va acea acces la contul tău bancar și că poți să-ți dezactivezi această funcționalitate oricând. Singurul său rol este de a-ți oferi mai mult control asupra finanțelor tale printr-o privire de ansamblu asupra tranzacțiilor care îți intră în conturi. Pentru mai multe detalii, citește Termenii și condițiile de utilizare Fairo

FairoSync

Cât timp sunt legate conturile la Fairo?

Depinde doar de tine. Conexiunea trebuie reînnoită o dată la 3 luni și te poți baza pe noi să-ți reamintim să faci asta atunci când va veni timpul să o reînnoiești.

FairoSync

Ce date sunt extrase prin conexiunea PSD2?

Datele nu sunt extrase. Conexiunea cu FairoSync e doar cu titlu read-only. Previzualizarea tranzacțiilor ne permite să vedem activitatea contului, tranzacțiile, sumele, monedele și informații despre plătitor. Ceea ce ne ajută să-ți organizăm mai bine finanțele și să-ți facem viața mai ușoară.

FairoSync

Cum pot să-mi șterg conexiunea?

Dacă vrei să-ți ștergi conexiunea oricând înainte de expirarea termenului de 90 de zile, poți să faci asta în trei moduri diferite: fie din aplicația Fairo, fie din aplicația ta bancară, fie folosind informațiile contului SaltEdge pe care le-ai primit prin e-mail.

FairoSync

Ce tip de cont trebuie să selectez?

Poți să ai un cont Privat, Business sau Comun și poți să alegi ce tip de cont ai vrea să conectezi.

FairoSync

E normal să mi se solicite să mă loghez în aplicația de banking online cu datele contului respectiv în timp ce-mi creez contul?

Da, e perfect normal și sigur. Și e aprobat și de banca ta, deci nu sunt șanse să existe scurgeri de date.

FairoSync

Sunt datele mele împărtășite cu terți?

Nu împărtășim datele tale cu terți, singurul motiv pentru care le accesăm este în vederea conexiunii view-only cu Fairo. SaltEdge e partenerul nostru de încredere, care ne ajută să setăm o conexiune bancară în conformitate cu ultimele standarde în materie de securitate. Pentru mai multe detalii, citește Termenii și condițiile de utilizare SaltEdge și Politica de confidențialitate SaltEdge.

FairoSync

De ce am primit un e-mail în care mi se spune că am un cont SaltEdge?

Aplicația Fairo îți afișează doar datele pe care le primim de la bănci. Administrarea conturilor legate la Fairo și a altor aplicații care folosesc conexiunea FairoSync e posibilă doar prin intermediul contului SaltEdge. Dacă vrei să afli mai multe despre conexiunea SaltEdge, citește Termenii și condițiile de utilizare SaltEdge și Politica de confidențialitate SaltEdge.

Plans

Cât costă serviciile oferite de Fairo?

Oferim două tipuri de abonamente. Poți folosi abonamentul gratuit sau poți să-ți iei abonamentul premium pentru doar 4.99 lei/lună, ofertă valabilă până pe 1 octombrie. Așa că grăbește-te să prinzi prețul special și să-l îngheți pentru totdeauna! Abonamentul GO este conceput pentru nevoi de bază, ca să poți încerca Fairo gratuit, fără obligații. Abonamentul RUN, la prețul de 4,99 lei/lună sau 49,99 de lei/an, îți oferă acces la mult mai multe funcționalități ale aplicației. Când folosești Fairo pentru prima dată, începi cu abonamentul gratuit GO. Dacă vrei să ai acces la mai multe funcționalități, poți să-ți faci upgrade la RUN direct din aplicație.

Plans

Ce funcționalități pot folosi cu abonamentul gratuit GO?

Cu abonamentul gratuit GO poți:

- Să emiți facturi nelimitate pentru maximum 5 clienți. Dacă ai nevoie să adaugi mai mulți clienți, poți să-ți faci upgrade ușor la planul RUN.

- Să te bucuri de calculatorul standard de impozite, care ajută PFI-urile și PFA-urile în sistem real să-și calculeze impozitele mai ușor. (Opțiunea pentru normă de venit va fi disponibilă în curând!)

- Să conectezi un număr nelimitat de conturi bancare în aplicație prin FairoSync și să te bucuri de monitorizarea automată a plății facturilor de către clienți.

- Să te bucuri de calculatorul standard de impozite, care ajută PFI-urile și PFA-urile să-și calculeze impozitele mai ușor.

Plans

Ce funcționalități pot folosi cu abonamentul gratuit RUN?

Cu planul RUN poți:

- Să emiți un număr nelimitat de facturi către câți clienți vrei.

- Să ții cu ușurință Contabilitatea Smart a PFA-ului tău și să marchezi cu un swipe ce venituri sunt impozabile și ce cheltuieli deductibile.

- Să te pregătești pentru sezonul depunerii declarațiilor fiscale cu calcule avansate ale impozitelor, care iau în considerare sursele suplimentare de venituri pentru PFI-uri și PFA-uri.

- Să ai acces prioritar la asistență din partea echipei noastre.Și, bineînțeles, să te bucuri de toate celelalte beneficii incluse în abonamentul gratuit GO.

Plans

Veți introduce și alte abonamente în afară de GO și RUN în viitor?

Fairo își dorește să aducă mai multe funcționalități noi în aplicație. În cazul în care vom lansa alte abonamente, vei fii primul care va afla.

Plans

Cum fac upgrade de la abonamentul gratuit GO la abonamentul RUN?

Îți poți face upgrade la abonament direct din aplicație, apăsând butonul Upgrade.

Plans

Cum îmi mențin sau schimb abonamentul în aplicația Fairo?

Poți să anulezi sau să-ți prelungești abonamentul prin intermediul contului tău Google/Apple:

- https://support.google.com/pay/answer/7644008?hl=en

- https://support.apple.com/guide/iphone/manage-purchases-subscriptions-settings-iph3dfd91de/ios

Abonamentul tău va prelungit automat până la intervenția ta.

Plans

Cum îmi opresc abonamentul Fairo?

Îți poți opri abonamentul din contul tău Google/Apple în orice moment. Abonamentul tău plătit va rămâne activ pentru perioada achitată, după care vei reveni la planul gratuit.

Plans

Cum voi plăti abonamentul ales?

Vei plăti abonamentul ales prin metoda de plată setată în contul tău Google Play/Apple Store.

Plans

Folosesc deja aplicația Fairo. Ce se întâmplă cu contul meu după lansarea abonamentelor GO și RUN?

Contul tău va fi trecut automat la abonamentul GO (gratuit). Tu alegi dacă vrei să-ți faci upgrade la abonament.

Plans

Folosesc deja aplicația Fairo. Voi mai putea să îmi mențin conturile bancare conectate și să mă bucur de monitorizarea automată a plății facturilor de către clienți după trecerea la abonamentul gratuit GO?

În semn de mulțumire pentru primii utilizatori Fairo, vei putea să îți menții conturile bancare conectate așa cum erau înainte de transferul la abonamentul gratuit GO și să te bucuri în continuare de tehnologia de asociere plată-factură FairoSync pentru conturile deja conectate. Dacă vei vrea să îți conectezi un nou cont bancar în viitor, vei putea face upgrade la abonamentul RUN direct din aplicație.

Plans

Pot cere returnarea banilor dacă abonamentul ales nu mă mulțumește?

Ai dreptul să ți se returneze banii, dacă alegi asta. Dacă întâmpini o problemă în acest sens, nu ezita să contactezi echipa noastră prin chat sau direct la support@fairo.ro. Poți să afli mai multe despre politicile de returnare a banilor aferente fiecărui magazin, dând click pe aceste linkuri.

- https://support.google.com/googleplay/answer/2479637?hl=en

- https://support.apple.com/en-us/HT204084

Plans

Folosesc deja aplicația Fairo și emit facturi către mai mult de 5 clienți stocați în aplicație. Voi mai putea să fac asta după transferul la abonamentul gratuit GO?

În semn de mulțumire pentru primii utilizatori Fairo, vei putea să emiți facturi în continuare către toți clienții stocați în aplicație înainte de transferul contului tău la abonamentul gratuit GO. Dacă vrei să adaugi clienți noi în aplicație în viitor, poți să faci upgrade la abonamentul RUN direct din aplicație.

Tax Calculator

Cine poate folosi calculatorul de impozite Fairo?

Calculatorul de impozite este creat să ajute PFA-urile și PFI-urile să își calculeze taxele și impozitele mai simplu ca oricând. Din câteva click-uri, poți să-ți calculezi impozitul pe venit, contribuțiile sociale, dar și contribuțiile la sănătate.

Tax Calculator

Cine poate beneficia de calculele avansate de impozite?

Calculele avansate o să-ți fie de ajutor dacă ești PFA sau PFI și ai venituri suplimentare față de încasările din freelancing ce trebuie luate în considerare la calculul impozitelor, cum ar fi cele din închirieri, acțiuni și criptomonede, încasări din străinătate, asocieri cu alte firme, dividende, drepturil de proprietate intelectuală și altele.

Față de calculatorul de impozite standard, calculele avansate iau în considerare toate aceste informații. Iar dacă ești un PFA cu normă de venit și vrei să-ți afli ajustările, opțiunea de calcule avansate te poate ajuta și cu asta.

Tax Calculator

Cum pot accesa calculele avansate de impozite Fairo?

Dacă vrei să folosești calculele avansate de impozite, poți face upgrade din aplicație de la planul gratuit la planul Run. Opțiunea va fi disponibilă in aplicație imediat dupa upgrade.

Tax Calculator

Mă ajută calculatorul de impozite Fairo să-mi completez declarația unică?

Calculatorul de impozite  nu include declarația unică, dar acoperă veniturile suplimentare și calculează impozitelor aferente acestora.

Tax Calculator

Funcționalitatea de calcul a impozitelor în aplicația Fairo raportează automat impozitele mele către ANAF?

Funcționalitatea noastră de calcul a impozitelor te va ajuta să îți estimezi impozitele pe baza informației pe care tu o oferi în aplicație, dar nu va raporta rezultatele automat către ANAF.

Tax Calculator

Cum se realizează calculul impozitelor de către Fairo?

Calculele sunt făcute pornind de la datele furnizate de tine în aplicația Fairo. Fairo nu furnizează consultanță contabilă.

Tax Calculator

Mă poate ajuta Fairo să îmi calculez cheltuielile deductibile?

Fairo te poate ajuta să îți calculezi veniturile impozabile, dar rămâne la latitudinea ta să îți determini cheltuielile deductibile.

Tax Calculator

Câte calcule de impozite pot să fac conform abonamentului meu?

Nu există o limită de calcule pe care le poți face în aplicația Fairo conform abonamentului pe care l-ai ales.

Tax Calculator

Cine poate folosi calculatorul de impozite pentru norma de venit? Și cum poate fi acesta accesat?

Orice PFA cu activitate economica (CAEN) care se califică pentru taxare pe norma de venit. Poti accesa calculatorul direct din aplicatie, selectand optiunea pentru norma de venit.

Tax Calculator

Cum știu dacă mă calific?

Verificăm noi pentru tine când aplici pentru calculele pe norma de venit. In funcție de informațiile pe care le avem despre tine, putem determina daca te califici sau nu.

Tax Calculator

Cum aflu norma mea de venit exactă?

Nu te stresa, facem noi asta pentru tine, automat.

Tax Calculator

Ce se intamplă dacă desfășor mai multe tipuri de activități?

Poți sa faci calculele pentru o singură activitate, pe care trebuie s-o selectezi in aplicatie. Dacă vrei sa faci calculele pentru toate activitățile tale, spune-ne și te vom ajuta atunci.

Tax Calculator

Ce e activitatea principală și de ce trebuie să o aleg pentru CAEN?

Activitățile (CAEN) corespund cu domenii de afaceri diferite. Trebuie să specifici domeniul pentru a putea calcula corect norma de venit.

Tax Calculator

Aplicatia nu poate extrage norma pentru mine. Ce fac?

Este posibil să nu ai suficiente informații adaugate la profilul tău. Verifică-ți profilul și vezi dacă ai adresa corectă și codul CAEN setat.

Invoicing

De ce aș avea nevoie de o factură storno?

Se folosește de obicei atunci când bunurile sunt returnate pentru că nu corespund descrierii menționate în comandă/contract sau așteptărilor clientului. Factura storno e o factură nouă, separată, și trebuie să respecte seria și numărul care urmează în mod normal pentru facturile tale.

Invoicing

Cum pot să emit factura storno?

Mergi la detaliile facturii inițiale și vei putea fie să dai click pe opțiunea "Anulează factura" din partea de jos a ecranului, fie să alegi opțiunea de "Storno" din acțiunile pe care le ai la dispoziție pentru gestionarea facturilor.

Invoicing

Ce se întâmplă cu factura inițială după emiterea facturii storno?

Factura inițială e legată de factura storno și o ai la dispoziție oricând ai nevoie.

Invoicing

Pot să anulez / să emit o factură storno pentru o parte din factură?

Nu, momentan, poți să anulezi sau să emiți o factură storno doar pentru întreaga factură. Dar avem în plan să dezvoltăm opțiunea de storno parțial în viitor.

Invoicing

Pot să tipăresc factura sau să o trimit clienților mei?

Normal! După crearea facturii, e nevoie să mergi la detaliile facturii storno și să dai click pe iconița "Exportă" din colțul dreapta-sus, apoi să alegi opțiunea care ți se potrivește mai bine.

Cash Receipts

Pot să creez o chitanță pentru încasarea facturii în numerar fără o factură?

Parcă nu ar avea prea mult sens, nu-i așa? :) Regula e ca întotdeauna chitanța să fie conectată de factură.

Cash Receipts

Pot să emit mai multe chitanțe pentru încasarea în numerar pentru o singură factură?

Da, bineînțeles! Poți să adaugi cât de multe chitanțe pentru încasarea facturii în numerar ai nevoie. Pentru asta, folosește butonul "Adaugă o factură" (îl găsești deasupra listei cu facturi existente).

Cash Receipts

Pot să dau un nou prefix și un nou număr chitanței pentru încasarea în numerar a facturii?

Da, poți să dai click pe butonul de "Editare" din detaliile chitanței și să schimbi seria și numărul chitanței pentru încasarea facturii în numerar.

Cash Receipts

Pot să șterg chitanța?

Da, poți. Caută și dă click pe cele trei puncte din partea de sus a ecranului cu detaliile chitanței.

Cash Receipts

Hopa! Am făcut o greșeală. Pot să editez chitanța?

Nu, dar poți să o ștergi și să creezi una nouă. N-o să spunem nimănui ;)

Cash Receipts

Cum pot să trimit sau tipăresc chitanța?

După crearea chitanței, poți să o previzualizezi și tipărești sau să o trimiți prin intermediul canalului pe care îl preferi - cum ar fi ca atașament într-un e-mail.

Invoicing

Cum pot să elimin codul QR de pe factură?

Momentan, nu ai opțiunea de a elimina personal codul QR de pe factură. Dar asta nu ar trebui să te deranjeze, pentru că plata prin cod QR este pur opțională - cu alte cuvinte, clientul tău poate să aleagă în continuare plata "tradițională", prin completarea manuală a detaliilor de plată.

Invoicing

Ce aplicații de banking pot să citească QR codurile?

Pe baza testărilor făcute de echipa noastră, toate băncile care sunt în sistemul SEPA pot să citească QR codurile. Ceea ce se aplică și pe piața din România - dacă funcționalitatea este oferită de aplicația Fairo, toate băncile pot să citească QR codurile.

Invoicing

Ce trebuie să fac ca să adaug un cod QR pe facturile mele?

Ca utilizator, nu trebuie să faci nimic. Trebuie doar să emiți facturile ca de obicei, folosind aplicația Fairo, iar codul QR va fi adăugat automat pe toate facturile pe care le creezi.

Invoicing

De ce am un cod QR pe factură?

De fapt, e o veste bună: codul QR a fost adăugat ca să facă viața plătitorului un pic mai ușoară. Clientul tău poate pur și simplu să scaneze codul QR cu aplicația lui de banking și să vadă detaliile facturii precompletate, pentru plăți mai simple și mai prietenoase. Asta înseamnă și că lăsăm mai puțin loc pentru erori, așa că ai șanse mai mari să-ți încasezi plata mai repede.

Smart Bookkeeping

Ce este Contabilitate Smart?

Contabilitatea Smart este exact ce ai nevoie pentru a te pregăti eficient pentru sezonul fiscal. Este un tool care te ajută să-ți sortezi tranzacțiile de business, să ai o privire de ansamblu mai clară asupra bugetului firmei și să creezi rapoartele necesare în câteva secunde.

Smart Bookkeeping

Pentru cine e gândit sistemul Contabilitate Smart?

Am creat soluția de Contabilitate Smart special pentru freelancerii care folosesc impozitarea pe venit în sistem real, dar și pentru celelalte grupuri de freelanceri. Cu acest tool inovator, orice freelancer poate avea mai mult control și claritate asupra finanțelor sale.

Smart Bookkeeping

Cât costă sistemul Contabilitate Smart?

Poți accesa soluția completă Contabilitate Smart în momentul în care îți faci upgrade la abonamentul RUN Fairo. Dacă beneficiezi deja de abonamentul RUN, atunci funcționalitatea Contabilitate Smart nu te costă nimic în plus.

Smart Bookkeeping

Pot să testez Contabilitate Smart înainte să plătesc?

Sigur ca poți. Dacă folosești abonamentul GO, ai la dispoziție șapte zile pentru a testa și vedea, gratuit, cum funcționează Contabilitatea Smart. Atunci când perioada de test expiră, îți salvăm toată activitatea, însă nu vei mai putea folosi tool-ul. Dar poți oricând să-ți faci upgrade la abonamentul RUN și să folosești Contabilitatea Smart în continuare.

Smart Bookkeeping

Cum pot să folosesc Contabilitate Smart?

La click pe „Contabilitate” în bara de jos a aplicației, accesezi funcționalitatea Contabilitate Smart. Nu uita că trebuie să ai contul bancar conectat prin FairoSync ca să poți folosi serviciul Contabilitate Smart. Când contul tău este conectat, îți afișăm toate tranzacțiile în secțiunea „Contabilitate” din ecranul „Toate tranzacțiile”. Această secțiune funcționează ca o sumă de tranzacții din care poți alege tranzacția pe care vrei să o ai în „Contabilitate”.

Smart Bookkeeping

Ce se întâmplă dacă am mai multe conturi bancare? Pot să le conectez pe toate la Contabilitate Smart?

Yep, poți conecta câte conturi bancare în LEI vrei. După ce ai făcut acest pas, vei găsi toate tranzacțiile din conturile tale conectate în secțiunea „Toate tranzacțiile”.

Smart Bookkeeping

Pot să adaug un cont bancar în EUR sau în alte monede?

Momentan funcția acceptă doar conturi în LEI.

Smart Bookkeeping

Aplicația nu-mi mai arată conturile bancare conectate. Ce fac?

Odată ce am introdus soluția Contabilitate Smart în aplicație, am schimbat și unele elemente din bara de jos. Am înlocuit butonul „Conturi”, opțiunea ta directă către conturile bancare conectate, cu „Contabilitate”. Dar poți accesa conturile tale în continuare cu un click pe butonul „Profil”, apoi pe „Conturi bancare”.

Smart Bookkeeping

Ce fac dacă nu vreau să văd toate conturile mele conectate în Contabilitate Smart?

Este alegerea ta ce conturi conectate vrei să apară în Contabilitate Smart. Dezactivează conturile bancare pe care nu vrei să le mai vezi cu un click pe „Setări cont”, apoi dezactivează opțiunea „Vezi în Contabilitate”. Tranzacțiile aferente nu vor mai fi vizibile în Contabilitate Smart din acel moment. Dar nu uita că le veți putea vedea în „Detalii cont”.

Smart Bookkeeping

Cum adaug tranzacții în Contabilitate Smart?

După ce ți-ai conectat tranzacțiile în secțiunea „Toate tranzacțiile”, trebuie să le etichetezi. Primul pas e să parcurgi lista de tranzacții și să etichetezi cu o categorie fiscală tranzacția pe care vrei să o incluzi în Contabilitate Smart. După ce ai etichetat tranzacția, dă click pe săgeata galbenă din colțul din stânga de sus al ecranului. Astfel te vom redirecționa către pagina ta de Contabilitate Smart, unde poți vedea toate tranzacțiile pe care le-ai etichetat.

Un alt mod prin care poți să adaugi tranzacții e manual, adăugând tranzacția direct din pagina ta principală de Contabilitate Smart, prin opțiunea "Creează tranzacție". Această tranzacție poate să fie ulterior editată sau ștearsă.

Smart Bookkeeping

Ce sunt etichetele de impozitare și cum pot eticheta o singură tranzacție?

În primul rând trebuie să știi despre categoriile de impozite că odată ce le folosești îți simplifică viața și te pregătesc pentru sezonul declarațiilor fiscale. Ele te vor ajuta să-ți sortezi tranzacțiile de business și să alegi dacă veniturile tale sunt impozabile, iar cheltuielile deductibile (sau parțial deductibile). Grupează-ți tranzacțiile de business selectând o etichetă din detaliile tranzacției sau direct din lista de tranzacții cu un simplu swipe stânga.

Smart Bookkeeping

Pot să scot o etichetă de pe o tranzacție? Ce se întâmplă după?

Yep, poți elimina o etichetă selectată din detaliile tranzacției. Sau poți face asta și mai simplu cu un swipe dreapta pe tranzacție. Odată ce ai eliminat categoria selectată, găsești tranzacția ca neetichetată în secțiunea „Toate tranzacțiile”. Dacă tranzacția făcea deja parte din Contabilitate Smart, nu o vei mai vedea acolo după ce i-ai scos eticheta.

Tranzacțiilor adăugate manual nu poți să le scoți eticheta. Dacă vrei să le elimini din Contabilitatea Smart, va trebui să ștergi tranzacția. Poți să faci asta dând un swipe dreapta peste tranzacție sau accesând detaliile tranzacției.

Smart Bookkeeping

Pot să adaug manual transacții în Contabilitate Smart?

Deocamdată, singura modalitate de a adăuga tranzacții în Contabilitate Smart este prin conturile conectate. Dar stai pe aproape; lucrăm la asta și, în curând, vei putea folosi și opțiunea de adăugare manuală a tranzacției.

Smart Bookkeeping

Pot să etichetez mai mult tranzacții în același timp?

Pentru moment, singura modalitate de a-ți eticheta tranzacțiile este să le alegi rând pe rând. Dar lucrăm la asta și în curând, vei putea pune pe categorii mai multe tranzacții simultan.

Smart Bookkeeping

Ce fel de statistici pot vedea în Contabilitate Smart?

Deocamdată, îți afișăm în Contabilitate Smart un grafic de bază cu o prezentare generală asupra încasărilor și cheltuielilor tale. Pe baza tranzacțiilor etichetate, graficul prezintă rezultatul activității tale financiare de business. De exemplu, venitul impozabil arată suma tuturor veniturilor tale selectate ca „impozabile”, iar cheltuielile deductibile arată suma cheltuielilor pe care le poți deduce din venitul impozabil în scopul final al impozitului. Dar rămâi conectat; în curând vom adăuga mai multe statistici.

Cu ajutorul Contabilității Smart, mai poți să vezi și calcule pentru impozitele tale în timp real, dar și totalul veniturilor tale, după impozite. Pentru a naviga între diferitele statistici, trebuie să dai swipe peste graficele din pagina ta principală de Contabilitate Smart.

Fairo Club

Pot să transfer FaiRONII unui alt utilizator?

Nu, FaiRONII colectați sunt valizi doar pentru clientul care i-a strâns. Așadar, transferul către alți clienți nu este posibil.

Fairo Club

Pentru cât timp sunt valabili FaiRONII strănși?

În principiu, FaiRONII nu au dată de expirare. Așa că strânge liniștit puncte FaiRON și transformă-le în cele mai valoroase beneficii pe care le oferim. Pentru mai multe detalii, citește Termenii și Condițiile promoției.

Fairo Club

Cum îmi transform punctele în beneficii?

E foarte simplu. Ne spui ce beneficiu vrei să soliciți prin această pagină: https://www.fairo.ro/get-your-reward. După ce ne trimiți cererea, echipa noastra de relații cu clienții te va contacta și îți va oferi detalii despre cum poți intra în posesia beneficiului.

Fairo Club

Ce pot să fac cu punctele mele FaiRON?

Vrem să susținem freelancerii și afacerile lor. Așa că, îți poți transforma FaiRONII strânși în câteva beneficii pentru business-ul tău. Poți citi lista completă de beneficii aici.

Fairo Club

Cum văd câți FaiRONI am strâns?

Te ținem noi la curent. Din momentul în care ți-ai făcut cont în aplicație, o să primești lunar de la noi un email cu un link care îți va oferi o privire de ansamblu asupra activității tale și asupra sumei de FaiRONI strânsă. Așa că te rugăm să verifici link-ul pe care îl primești de la adresa info@email.fairoapp.com. În el vei găsi un link care te va redirecționa către o pagină a ta unde vei vedea soldul tău de puncte FaiRON.

Fairo Club

Cum strâng FaiRONI?

Strângi automat FaiRONI atunci când faci anumite acțiuni în aplicație. De exemplu, primești 1 FaiRON în fiecare zi în care te logezi în aplicație, sau primești FaiRONI atunci când facturezi, etc. Dacă vrei să vezi lista completă de acțiuni care-ți aduc puncte FaiRON, deschide link-ul ăsta.

Fairo Club

Ce sunt FaiRONII?

FaiRONII sunt punctele cu care răsplătim freelancerii care-și simplifică viața cu aplicația Fairo. Pentru multe dintre acțiunile pe care le faci în aplicație, colectezi automat FaiRONI. De exemplu, dacă dai log in în aplicație, primești 1 FaiRON. Când facturezi, primești 30 FaiRONI. După ce ai strâns mai mulți FaiRONI, poți transforma punctele în beneficii pentru afacerea ta.

Fairo Club

Ce este Clubul Fairo?

Clubul Fairo e locul în care răsplătim freelancerii pentru că-și simplifică viața cu Fairo. Regula clubului e simplă: cu cât folosești mai mult aplicația, cu atât primești mai mulți FaiRONI. Practic, ești răsplătit în fiecare zi în care folosești Fairo. Ca utilizator Fairo, ai automat șansa să intri în Clubul Fairo și să-ți transformi punctele FaiRON colectate în befericii pentru business-ul tău. Odată ce ești client Fairo, echipa noastră îți va trimite un email cu mai multe informații despre Clubul Fairo și un link în care poți vedea soldul tău FaiRON.

Smart Bookkeeping

Cum sunt procesate în aplicație conturile bancare în alte monede?

Potrivit legii din România, contabilitatea trebuie ținută în moneda națională. Din acest motiv, convertirea tranzacțiilor din alte monede în moneda RON se va face folosind cursul valutar publicat de BNR în ziua anterioară datei decontării tranzacțiilor.

Smart Bookkeeping

Ce este Registrul Inventar, când și de ce trebuie să îl țin?

Registrul Inventar este un alt raport obligatoriu care completează evidența contabilă. În acest raport ar trebui să păstrezi valorile mijloacelor fixe, stocurilor, creanțelor și altor elemente legate de afacerea ta, la sfârșitul fiecărui an.De exemplu, trebuie să ții acest registru dacă vrei să-ți deduci taxele atunci când îți cumperi un telefon sau un laptop cu preț mai mare de 2.500 de lei, deoarece astfel de achiziții nu pot fi deduse într-o singură tranșă.

Smart Bookkeeping

Cum pot adăuga un articol nou în Registrul Inventar?

Click pe opțiunea „...” din colțul din dreapta sus al paginii Contabilitate Smart și selectează opțiunea „Inventar”. În această secțiune poți adăuga orice articol de care ai nevoie.

Smart Bookkeeping

Care este valoarea curentă?

Aceasta este valoarea reală a articolului/activului care este păstrat în Registrul Inventar până la sfârșitul anului raportat.

Smart Bookkeeping

Pot clasifica articolele?

Pentru moment poți adăuga doar un articol nou cu numele, valoarea și descrierea acestuia, fără alte specificații.

Smart Bookkeeping

Pot genera raportul de Registru Inventar? Respectă cele mai recente cerințe?

Da, poți genera un raport XLS care îndeplinește toate cerințele legale.

Smart Bookkeeping

Elementele din Registrul Inventar au vreun impact asupra tranzacțiilor mele în Contabilitate Smart?

În prezent, nu există nicio dependență între ceea ce introduci în Registrul Inventar și ceea ce se ține în Contabilitatea Smart. Dacă există, de exemplu, orice tranzacții pe care dorești să le înregistrezi în Contabilitatea Smart ca urmare a ștergerii stocurilor, trebuie să creezi tranzacția manual.